Tanda-Tanda Anda Mempunyai Anak Genius

10 tanda anak anda seorang yang sangat bijak(genius)

Tanda-Tanda Anda Mempunyai Anak Genius

semua ibu bapa meninginkan anak yang genius..
mana ada ibubapa yang nak anak mereka kurang bijak kan,,
tapi adakah anda tahu yang anak anda seorang yang genius??

ok...jika anda membaca article nie..bermakna anda bertuah sebab nanti anda akan mengetahui ciri-ciri budak yang genius..
saya akan share tanda-tanda anak yang genius mengikut umur mereka..
bermula dari bayi yang baru lahir sehingga lar mereka berumur 10 tahun..

tanda-tanda nie bukan saya reka atau buat sendiri tau..
tapi ia berdasarkan penyeledikan dan kajian yang telah dibuat..
so tanda-tanda nie kemingkinan untuk betul adalah tinggi...

jom kita tengok tanda-tanda anak anda seorang yang genius

1. newborn: Tubuh badan yang berat dan besar
Kajian yang melibatkan lebih dari 3,000 bayi ini sudah dilaporkan dalam British Medical Journal. Ia ada kaitan dengan fakta bahawa bayi yang lebih berat mendapatkan zat yang lebih baik.
Ibu yang melahirkan bayi besar atau gempal mungkin gembira mendengar berita ini. Semakin berat badan bayi sewaktu lahir bermakna semakin tinggi kecerdasannya.

2. 12-24 bulan: Boleh bercakap lebih dari satu bahasa
Jurnal Child Development menyebutkan bahawa salah satu cara untuk mempercepatkan perkembangan otak pada anak kecil adalah dengan mengajarnya bahas selain bahasa ibunda.
Tak kira bahasa Inggeris, Perancis, atau Arab, anak yang lahir dari ibu bapa yang boleh bercakap lebih dari satu bahasa juga selalunya mempunyai IQ lebih tinggi.

3. 3 tahun: Lebih tinggi dari rakan sebaya
Menurut kumpulan pengkaji, sejak usia tiga tahun sebelum bersekolah lagi anak-anak yang lebih tinggi mendapat keputusan yang jauh lebih baik dalam ujian-ujian kognitif yang diadakan.
Anak yang lebih tinggi dilihat mampu menguasai ujian dengan lebih baik, demikian kajian oleh National Bureau of Economic Research.

4. 4 tahun: mampu melukis gambar manusia

Tanda-Tanda Anda Mempunyai Anak Genius

Anak yang mampu melukis gambar seorang manusia pada usia ini kemungkinan besar lebih bijak ketika remajanya. Kajian oleh King’s College di London mendapati 15,000 gambar dihasilkan anak-anak berusia empat tahun. Mereka yang mempunyai bakat seni sejak kecil ini mendapat markah lebih baik dalam ujian IQ.

5. 5 tahun: Sudah pandai berbohong
Anak yang pandai menipu pada usia ini dikatakan lebih cerdas otaknya. Institute of Child Study, Toronto University mengkaji 1,200 anak berusia antara dua hingga 17 tahun.

Hasilnya, anak yang sudah pandai berbohong sejak kecil biasanya lebih bijak. Alasannya, proses rumit ketika seseorang sedang berbohong menjadi petunjuk pada IQ anak.

 6 tahun: pandai bermain alat muzik
Permainan alat muzik sejak dahulu dikatakan amat membantu kecerdasan emosi kanak-kanak. University of Vermont telah menguatkannya selepas membuat kajian terhadap 232 anak-anak yang sihat antara usia enam hingga 18 tahun.

Mereka mendapati semakin kerap seseorang anak memainkan alat muzik, semakin baik keterampilan mereka dalam pengurusan kecemasan dan emosi. Dengan kata lain mereka lebih tenang.

7. 7 tahun: Suka membaca
Anak yang memiliki kemampuan membaca ketika berusia 7 tahun dan mampu hanyut ketika membaca novel, dilihat mempunyai keputusan lebih baik dalam ujian IQ sewaktu remaja. Ia berdasarkan kajian University of Edinburgh dan King’s College London pada 2014.

Suka membaca pada usia ini adalah satu petunjuk anak akan memiliki kecerdasan yang lebih tinggi pada tahun-tahun berikutnya.

8. 8 tahun: Suka berjaga malam
Kajian oleh London School of Economics menunjukkan bahawa orang dewasa yang cerdas suka berjaga hingga larut malam dan ia adalah kebiasaan sejak kecil.

9. 9 tahun: Ambil sarapan sihat

Tanda-Tanda Anda Mempunyai Anak Genius

Jika seseorang anak menikmati sarapan yang sihat pada usia ini, dia mungkin mempunyai peluang dua kali ganda untuk memperoleh keputusan yang lebih baik dari ujian IQ.

Kajian dari University of Cardiff terhadap 5,000 pelajar berusia 9 hingga 11 tahun menunjukkan bahawa mereka yang makan bijirin, roti dan produk susu pada pagi hari mencapai hasil terbaik dalam ujian peperiksaan.

10. Usia 10 tahun: Banyak cakap
Pada usia 10 tahun anak yang bijak biasanya petah bercakap tak kira dengan orang tua atau rakan sebaya. Malah mereka mampu membuat peraturan baru dalam permainan yang biasanya tidak disukai oleh rakan mereka.

anak anda mempunyai tanda-tanda diatas??jika ya..tahniah...anda memang parents yang bertuah..asah bakat anda..kecuali part yang berbohong tu ye..hihi..

bagi ibu bapa yang anak mereka tidak mempunyai tanda-tanda anak genus..jgn lar bersedih hati..jangan putus asa.
anda masih lagi mempunyai masa untuk mengajar anak anda menjadi seorang yang pintar..

seboleh-bolehnya ajar anak anda dari sejak kecil lagi..
jaga lar pemakanan mereka..tengok point no 9...anak yang genius suka makan sarapan yang berkhasiat..

jika anak anda x suka makan makanan yang sihat..maka anda mesti ajar mereka makan mkanan yang sihat..

nie .ada satu supplement untuk otak anak anda..b-smart gummy..
b-smart gummy nie merupakan hasil kajian dr azlan

Tanda-Tanda Anda Mempunyai Anak Genius


Kajian B-Smart Gummy telah bermula sejak tahun 2011 – 2016 (5 tahun) dan dikomersialkan pada tahun 2017. Seorang pelajar PhD telah dihasilkan melalui kajian yang dijalankan. 5 kertas kerja telah dibentangkan di persidangan di luar dan di dalam Negara. 2 pingat emas telah berjaya dimenangi di MAGIC 2014 dan INOVASI MARDI 2014.

[wajib baca:info b-smart gummy bydrazlan]

Hasil Kajian ini b-smart gummy dapat membantu tumbesaran dan perkembangan otak kanak-kanak

B-Smart Gummy mengandungi gabungan 3 jenis ekstrak buah-buahan tempatan yang telah dikaji secara saintifik iaitu Soursop (Anona muricata Linn), Mango (Mangifera indica var Chokanan) and Kasturi lime (Citrus microcarpa).

bahan-bahan b-smart gummy pun dari bahan semulajadi..
ras dia mmang sedap ler...anak2 mesti suka...
klau sebotol tu kejap dia makan..haha..


Tanda-Tanda Anda Mempunyai Anak Genius


Tanda-Tanda Anda Mempunyai Anak Genius

berminat untuk dapatkan b-smart gummy??
wasap +017-9345465
wasap +017-9345465
wasap +017-9345465
wasap sekarang untuk dapatkan harga promosi dan diskaun berganda..

keywords yang berkaitan
  • tanda-tanda anak genius
  • tanda-tanda anak pintar
  • tanda-tanda anak bijak
  • tanda-tanda anda memiliki anak genius
  • tanda-tanda anda memiliki anak bijak
  • tanda-tanda anda memiliki anak bijak,cerdik dan pandai


Comments

Popular Posts